[vc_empty_space height="-5px"]
Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem. [vc_empty_space height="10px"]
[vc_empty_space height="20px"]

Η αυγουστιάτικη πανσέληνος από το Ξηροβούνι Ξηρολιβάδου

Πολιτιστικός Όμιλος Ξηρολιβάδου / Νέα-Εκδηλώσεις  / Νέα  / Η αυγουστιάτικη πανσέληνος από το Ξηροβούνι Ξηρολιβάδου

Η ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΞΗΡΟΒΟΥΝΙ ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟΥ

Ανταπόκριση: ΤΑΣΟΥΛΑ ΚΟΓΙΑ

Το Ξηρολίβαδο περιβάλλεται από βουνοκορφές όλες όμορφες και προσβάσιμες.

Το Ξηροβούνι στα δυτικά του Ξηρολιβάδου αποτελεί την πιο επιβληματική κορυφή με υψόμετρο 1804 μέτρα.
Κάθε καλοκαίρι αποτελεί πρόκληση και στόχο πολλών κατοίκων να την κατακτήσουν.

Ο Πολιτιστικός Όμιλος διοργάνωσε για δεύτερη φορά φέτος την ορειβασία στην αγαπημένη κορυφή το βράδυ της αυγουστιάτικης πανσελήνου.
Το φετινό ραντεβού ήταν την Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024, στις έξι το απόγευμα, στον προαύλιο χώρο του κτιρίου του Πολιτιστικού Ομίλου.

Αρχηγός της πορείας ήταν ο συγχωριανός μας μαραθωνοδρόμος Αντώνης Κουκουτέγος.

Το τελευταίο διήμερο σε όλη την Μακεδονία είχε έντονα καιρικά φαινόμενα με κεραυνούς και βροχές γι΄αυτό ακόμη και πριν ξεκινήσουμε συμβουλευτήκαμε τις προβλέψεις της μετεωρολογικής υπηρεσίας και αναρωτιόμασταν αν έπρεπε να πραγματοποιήσουμε την πορεία.Τελικά αποφασίστηκε.

Συγκεντρωθήκαμε με αυτοκίνητα και μέσω του δρόμου που διασχίζει το πευκοδάσος φτάσαμε και τα αφήσαμε στην τοποθεσία Μπαρίκα από όπου φαινόταν όλος ο κάμπος της Ημαθίας.

Αρχίσαμε την ορειβασία μέσα από το μονοπάτι που περιποιήθηκε και καθάρισε ο αρχηγός μας την προηγούμενη ημέρα για να είναι πιο εύκολη η πορεία.

Ο καιρός δεν ήταν απόλυτος σύμμαχος μας.

Κατά την διάρκεια της πορείας ανεβήκαμε τα δυο μικρότερα βουνά, το πρώτο με μεγάλη κλήση και δυσκολία, ενώ το δεύτερο ευκολότερο, ώσπου φτάσαμε στους πρόποδες του Ξηροβουνίου και ατενίζοντας το Ξηρολίβαδο από μακριά, άρχισε ένα ευχάριστο ψιλόβροχο.

Αδιαφορήσαμε για την βροχή και συνεχίσαμε την ανάβαση.

Τα τελευταία μέτρα της ανάβασης είναι πάντα τα πιο δύσκολα και με την βροχούλα ακόμη δυσκολότερα.

Όμως, όλοι είμασταν αποφασισμένοι και σε λίγη ώρα κατακτήσαμε την κορυφή!!!

Στις 20:00 ήμασταν στην κορυφή Ξηροβούνι χωρίς βροχή!

Από εκεί μπορούσαμε να απολαύσουμε την δύση του ήλιου, δυτικά στην περιοχή της Κοζάνης.

Ένας ήλιος μεγάλος, ολόφωτος και ολοστρόγγυλος.

Στην συνέχεια περιμέναμε την εμφάνιση του φεγγαριού από την ανατολή.

Η θέα μαγευτική!!!

Όλη η περιοχή στα πόδια μας.
Το Ξηρολίβαδο, ως και τα χωριά στα Πιέρια όρη με τα φώτα τους, δήλωναν την παρουσία τους.

Κατά την διάρκεια της παραμονής μας στην κορυφή, ξεκουραστήκαμε, ξεδιψάσαμε, γευτήκαμε δυναμωτικές σοκολάτες και βγήκαμε φωτογραφίες για να διατηρήσουμε τις στιγμές στην μνήμη μας και να τις μοιραστούμε με όλους!!!

Μετά από λίγο ξεκινήσαμε την κατάβαση.

Η θέα του φεγγαριού πότε ανάμεσα στα σύννεφα και πότε ανάμεσα στα αιωνόβια δένδρα του βουνού, ήταν καταπληκτική.
Το φεγγάρι του «οξύρυγχου», όπως λένε την πανσέληνο του Αυγούστου, ξεκίνησε πορτοκαλί, έγινε γαλάζιο και κατέληξε λευκό.

Η κατάβαση συνοδεύτηκε από τα κελαηδίσματα των πουλιών και στην συνέχεια από νότες και τραγούδια αφιερωμένα στο φεγγάρι!!!.

Φεγγαράκι μου λαμπρό…(δημώδες), φεγγάρι μάγια μούκανες…(Μπιθικώτσης), έχει πανσέληνο απόψε και είναι ωραία…(Αλεξίου), ήταν μερικά από τα τραγούδια που θυμηθήκαμε.

Σε μια ώρα φτάσαμε στα σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Επιβιβαστήκαμε και σε λίγα λεπτά, ξεπρόβαλε το Ξηρολίβαδο με τα φώτα του, τα σπίτια του και τους συγχωριανούς μας που μας περίμεναν με ανυπομονησία για να τους διηγηθούμε τις λεπτομέρειες της φετινή μας περιπέτειας!

Το ραντεβού ανανεώθηκε για την αυγουστιάτικη πανσέληνο του 2025!!.

Στην ορειβασία συμμετείχαν με τον Αντώνη Κουκουτέγο ως οδηγό, οι κάτοικοι και φίλοι του χωριού Βάτσης Πέτρος, Γκαμπράνη Έλενα, Ελευθεριάδου Σοφία, Καραβασίλη Σοφία, Κελεπούρης Νίκος, Κόγια Τασούλα, Κουκουτέγου Ελένη, Κουτόβας Γιώργος, Παπαδίκη Ζωή, Παπαθεοφίλου Πασχάλης, Τσαλέρα Ελένη, Τσαλέρα Μελίτα, Canut – Τσαλέρα Αριάδνη, Τσαλέρας Γιώργος, Canut- Τσαλέρας Αντώνης,Τσιάρας Αλέξανδρος, Τσιάρας Θανάσης.